Брейн-ринг з вихователями

«Створюємо еколого-розвивальне середовище для дітей дошкільного віку»

Мета: закріпити знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання; підвищити професійну компетентність педагогів під час ознайомлення з різноманітними інноваційними технологіями, впроваджувати їх у роботі з дітьми; розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді.

Доброго дня, шановні колеги! Запрошую вас на екологічний брейн-ринг.

Правила гри: у брейн-рингу бере участь дві команди, за кожний конкурс команда отримує бали. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів. Пропоную вам об’єднатися у дві команди і дати назву своїй команді.

Вправа «Екологічна розминка»

Розказати про свої екологічні звички. Я буду зачитувати питання, а ви відповідати:

  • плесніть у долоні, якщо ви вважаєте, що треба економити воду;
  • підніміть руку та покрутіть нею в повітрі, якщо ви закриваєте воду коли чистите зуби;
  • почухайте носа, якщо ви помітили комаху в своєму будинку і допоможете її вибратись на зовні;
  • помахайте рукою перед обличчям, якщо вам не подобається запах бруду;
  • встаньте, якщо ви смітите на вулицях;
  • затуліть очі рукою, якщо ви вимикаєте світло виходячи з кімнати;
  • візьміться руками за голову, якщо ви або члени вашої сім’ї палять;
  • тупніть ногою, якщо ви ощадно використовуєте папір, а не використовуєте його марно;
  • підніміть руку, якщо у вашому будинку запроваджено роздільне збирання сміття;
  • якщо на вашу думку оберігати довкілля блага справа, візьміться за руки

Вправа «Мозковий штурм»

Кожній команді пропонується по 8 запитань, на які потрібно швидко відповісти. За кожну правильну відповідь нараховується по 1 балу.

1. Що ви розумієте під терміном екологія?

2. Яка ціль екологічного виховання?

3. Яка спільна діяльність педагога з дітьми практично спрямована на охорону природи?

4. Які існують форми організації дітей при ознайомленні з природою?

5. Яке значення має куточок природи в дитячому садку?

6. Які існують форми організації праці дітей в природі?

7. Чим відрізняються прогулянка від екскурсії в природу?

8. Що треба знати і уміти вихователю для ознайомлення дошкільників з природою?

Вправа «Незвичайні провісники природи»

Завдання: з’єднати лінією початок прикмети і її наслідок. Для виконання завдання відводиться 5 хвилин. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

Завдання для І команди:

Коли в’ється мошка

буде ясна погода

Берізка польова щільно закриває свої квіти-громофони

буде негода

Коли квіти акації дуже пахнуть і виділяють багато нектару

буде дощ

Якщо весною листя лілії густо вкриває

поверхню води

заморозків не буде

Нагідки рано-вранці розгортають свої квіточки

буде ясна погода

Коли рясно вродила горобина

буде осінь дощова

Калина вже достигла, а листя на ній ще зелене

осінь буде теплою

Завдання для ІІ команди:

Якщо влітку багато польового осоту

зима буде холодною

Горобці купаються зграйками у пилу

буде дощ

Якщо багато щавлю

зима буде теплою

Коли бджоли сидять на стінах вулика

буде ясна погода

Багато пролісків

буде врожай картоплі

Гуси підіймають лапи та ховають носи під крило

буде мороз, похолодання

Жолудів, горіхів багато, а грибів мало

зима буде холодною

Вправа «Методичний пейзаж»

Завдання: показати прийоми екологічного виховання в закладі дошкільної освіти (для І команди), та методи роботи з дітьми з екологічного виховання (для ІІ команди). Конкурс оцінюється в 5 балів

Шановні коллеги! Пропоную з’ясувати

суть поняття «середовище» та «розвивальне

середовище».

Середовище – це оточення, сукупність природних, предметних та соціальних умов, у яких малюк зростає, стає компетентною особистістю з притаманними їй індивідуальними особливостями.

Розвивальне середовище – це насамперед те, яке не гальмує природних життєвих проявів дитини, а сприяє їх реалізації, становленню, вдосконаленню, відповідає віковим особливостям дітей.

Впровадження Базової програми потребує від педагогів творчості та ініціативності не лише у пошуках нових форм та методів роботи, підходів до організації освітнього процесу, а й у створенні предметно – розвивального середовища. Адже наше головне завдання – забезпечення необхідних умов для повноцінного розвитку дошкільнят. Саме тому, ми повинні спрямувати всю роботу на створення для дітей різнобічного розвивального середовища, яке б дало кожній дитині можливість проявити себе в тій чи іншій діяльності.

Завдання: створити модель предметно – екологічного середовища в

групах (для І команди), та модель екологічного середовища території дитячого закладу (для ІІ команди).

Вправа «Оцініть ситуацію»

Конкурс оцінюється у 5 балів.

Завдання: розглянути певну ситуацію і дати їй свою педагогічну оцінку.

1.Вихователь попросив дітей розповісти, як вони допомагають батькам у вихідні дні. Діти розповідали багато цікавого, а Михайлик сидів і мовчав. На запитання виховательки, як він допоміг удома мамі, хлопчик відповів:

- Я хотів допомогти мамі полити квіти на балконі, а тато сказав: “Не чоловіча це робота, в жіночі справи не втручайся”.

2.В саду для дітей старших груп та їх батьків було запропоновано завдання, виготовити годівниці для птахів. Діти з азартом і радістю показують і розповідають, як вони змайстрували, хто з батьком, хто з дядьком, з дідусем годівниці. Тільки 5-ти річний Антон сидів і тихо спостерігав за всіма. Одна з дівчаток звернулася до нього: «А ти, чому не приніс годівницю? Тобі не шкода птахів!» Антон відповів: «Мама весь час працює, їй ніколи, а тата у мене немає!»

Всі діти розсміялися.

Вправа «Склади та намалюй екологічну казку»

Завдання: намалювати сюжет екологічної казки та презентувати її. Конкурс оцінюється в 3 бали

Вправа «Аплодисменти».

Ми з вами добре попрацювали і на завершення роботи я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.

Підбиття підсумків гри.