Брейн-ринг з вихователями
«Створюємо еколого-розвивальне середовище для дітей дошкільного віку»
Мета: закріпити знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання; підвищити професійну компетентність педагогів під час ознайомлення з різноманітними інноваційними технологіями, впроваджувати їх у роботі з дітьми; розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді.
Доброго дня, шановні колеги! Запрошую вас на екологічний брейн-ринг.
Правила гри: у брейн-рингу бере участь дві команди, за кожний конкурс команда отримує бали. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів. Пропоную вам об’єднатися у дві команди і дати назву своїй команді.
Вправа «Екологічна розминка»
Розказати про свої екологічні звички. Я буду зачитувати питання, а ви відповідати:
- плесніть у долоні, якщо ви вважаєте, що треба економити воду;
- підніміть руку та покрутіть нею в повітрі, якщо ви закриваєте воду коли чистите зуби;
- почухайте носа, якщо ви помітили комаху в своєму будинку і допоможете її вибратись на зовні;
- помахайте рукою перед обличчям, якщо вам не подобається запах бруду;
- встаньте, якщо ви смітите на вулицях;
- затуліть очі рукою, якщо ви вимикаєте світло виходячи з кімнати;
- візьміться руками за голову, якщо ви або члени вашої сім’ї палять;
- тупніть ногою, якщо ви ощадно використовуєте папір, а не використовуєте його марно;
- підніміть руку, якщо у вашому будинку запроваджено роздільне збирання сміття;
- якщо на вашу думку оберігати довкілля блага справа, візьміться за руки
Вправа «Мозковий штурм»
Кожній команді пропонується по 8 запитань, на які потрібно швидко відповісти. За кожну правильну відповідь нараховується по 1 балу.
1. Що ви розумієте під терміном екологія?
2. Яка ціль екологічного виховання?
3. Яка спільна діяльність педагога з дітьми практично спрямована на охорону природи?
4. Які існують форми організації дітей при ознайомленні з природою?
5. Яке значення має куточок природи в дитячому садку?
6. Які існують форми організації праці дітей в природі?
7. Чим відрізняються прогулянка від екскурсії в природу?
8. Що треба знати і уміти вихователю для ознайомлення дошкільників з природою?
Вправа «Незвичайні провісники природи»
Завдання: з’єднати лінією початок прикмети і її наслідок. Для виконання завдання відводиться 5 хвилин. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.
Завдання для І команди:
Коли в’ється мошка |
буде ясна погода |
Берізка польова щільно закриває свої квіти-громофони |
буде негода |
Коли квіти акації дуже пахнуть і виділяють багато нектару |
буде дощ |
Якщо весною листя лілії густо вкриває поверхню води |
заморозків не буде |
Нагідки рано-вранці розгортають свої квіточки |
буде ясна погода |
Коли рясно вродила горобина |
буде осінь дощова |
Калина вже достигла, а листя на ній ще зелене |
осінь буде теплою
|
Завдання для ІІ команди:
Якщо влітку багато польового осоту |
зима буде холодною |
Горобці купаються зграйками у пилу |
буде дощ |
Якщо багато щавлю |
зима буде теплою |
Коли бджоли сидять на стінах вулика |
буде ясна погода |
Багато пролісків |
буде врожай картоплі |
Гуси підіймають лапи та ховають носи під крило |
буде мороз, похолодання |
Жолудів, горіхів багато, а грибів мало |
зима буде холодною |
Вправа «Методичний пейзаж»
Завдання: показати прийоми екологічного виховання в закладі дошкільної освіти (для І команди), та методи роботи з дітьми з екологічного виховання (для ІІ команди). Конкурс оцінюється в 5 балів
Шановні коллеги! Пропоную з’ясувати
суть поняття «середовище» та «розвивальне
середовище».
Середовище – це оточення, сукупність природних, предметних та соціальних умов, у яких малюк зростає, стає компетентною особистістю з притаманними їй індивідуальними особливостями.
Розвивальне середовище – це насамперед те, яке не гальмує природних життєвих проявів дитини, а сприяє їх реалізації, становленню, вдосконаленню, відповідає віковим особливостям дітей.
Впровадження Базової програми потребує від педагогів творчості та ініціативності не лише у пошуках нових форм та методів роботи, підходів до організації освітнього процесу, а й у створенні предметно – розвивального середовища. Адже наше головне завдання – забезпечення необхідних умов для повноцінного розвитку дошкільнят. Саме тому, ми повинні спрямувати всю роботу на створення для дітей різнобічного розвивального середовища, яке б дало кожній дитині можливість проявити себе в тій чи іншій діяльності.
Завдання: створити модель предметно – екологічного середовища в
групах (для І команди), та модель екологічного середовища території дитячого закладу (для ІІ команди).
Вправа «Оцініть ситуацію»
Конкурс оцінюється у 5 балів.
Завдання: розглянути певну ситуацію і дати їй свою педагогічну оцінку.
1.Вихователь попросив дітей розповісти, як вони допомагають батькам у вихідні дні. Діти розповідали багато цікавого, а Михайлик сидів і мовчав. На запитання виховательки, як він допоміг удома мамі, хлопчик відповів:
- Я хотів допомогти мамі полити квіти на балконі, а тато сказав: “Не чоловіча це робота, в жіночі справи не втручайся”.
2.В саду для дітей старших груп та їх батьків було запропоновано завдання, виготовити годівниці для птахів. Діти з азартом і радістю показують і розповідають, як вони змайстрували, хто з батьком, хто з дядьком, з дідусем годівниці. Тільки 5-ти річний Антон сидів і тихо спостерігав за всіма. Одна з дівчаток звернулася до нього: «А ти, чому не приніс годівницю? Тобі не шкода птахів!» Антон відповів: «Мама весь час працює, їй ніколи, а тата у мене немає!»
Всі діти розсміялися.
Вправа «Склади та намалюй екологічну казку»
Завдання: намалювати сюжет екологічної казки та презентувати її. Конкурс оцінюється в 3 бали
Вправа «Аплодисменти».
Ми з вами добре попрацювали і на завершення роботи я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.
Підбиття підсумків гри.