Гра - квест «Світ в твоїх руках»
Мета: навчити вирішувати екологічні завдання і ситуації, підвищити освітню мотивацю, розвиток творчих здібностей та індивідуальних позитивних психологічних якостей, формувати дослідницькі навички, основи екологічної культури, правильне ставлення дитини, до навколишньої природи; виховувати у дітей взаємодіяти в колективі однолітків, підвищити атмосферу згуртованості і дружби, розвивати самостійність, активність та ініціативність.
Правила гри:
Учасникам потрібно виконати 6 завдань для досягнення мети.
Діти віднаходять карту (за інструкцією), ознайомлюються з правилами проходження маршруту.
Після кожного виконаного завдання отримують деревце.
Вихователь: Діти наша планета в небезпеці! Звірі та птахи б'ють на сполох. Дерева вирубують люди, які недбало відносяться до природи, і нашим друзям меншим звірям та птахам немає притулку. Птахам ніде звити гніздо, білці ніде дупло зробити, диким кабанам жолудів не вистачає, косулям гілочок та листя з дерев, іншим мешканцям палюче сонце спікає шубки, немає затінку, а головне важко стає дихати, адже дерева та рослини виробляють кисень, якого не вистачає. Недарма називають ліс-легенями планети. Наше з вами завдання сьогодні посадити дерева на нашій казковій планеті. Для цього потрібно знайти за підказкою маршрутну карту.
Підказка - загадка:
Товстий стовбур, пишні віти,
Наче свічки, білі квіти.
А плоди, як їжачки,
Носять з голок піджачки. (Каштан).
(Діти шукають маршрутну карту) (Фото1). Фото 1.
Ознайомившись із нею, розпочинають виконувати завдання гри – квесту.
Завдання 1: «Віднайди 5 відмінностей» (діти віднаходять відмінності на картинках із зображенням тварин) (Фото 2).
Завдання 2: «Одягни Баранчика ШОНА у пухнастий кожушок»
Дітям пропонується за вибором із заготовлених підручних матеріалів вата, серветки, листя, гілочки, кора дерева, насіння, крупа тощо) виконати дане завдання).
Завдання 3: «Лабіринт»
Малюку пропонується пройти шлях від старту до фінішу заплутаної доріжки (Фото 3).
Завдання 4: «Розумники»
У чорній скринці, знаходяться знаки поводження Фото 3.
в природі, які потрібно правильно назвати.
Знаки: Правила поведінки у природі.
- Не ламайте гілки дерев та кущів. Рана на рослині – це рана на живому.
Усі поранені рослини тривалий час хворітимуть, а багато й загинуть.
- Не топчіть, не зривайте рослини. Кожний зелений листочок, кожна травинка виділяють у повітря кисень. Ним ми дихаємо. Без нього немає життя.
- Не ловіть барвистих метеликів. Від дотику пальців людини з крилець метеликів осипаються лусочки і комахи гинуть.
- Не руйнуйте мурашників. У мурашниках живуть комахи – надзвичайно працелюбні комахи, корисні для природи. Мурашки розпушують землю, щоб крізь неї краще проходили повітря і вода, знищують шкідників городу, саду.
- Не залишайте багаття в лісі. Вогонь може
Фото 2. миттєво знищити все живе.
Завдання 5. «Знайди колючки для їжачка»
Вирішити математичні приклади та віднайти цифру, яка найчастіше зустрічається в них та прописати її на картках.
Завдання 6. «Хобот для слоника»
(Проведення досліду з мильними бульбашками).
Мило (шампунь або миючий засіб) розвести з водою в співвідношенні приблизно 1х3 (1 ч. л. мила на 1/3 склянки води), додати трішечки гуаші або акварельних фарб (можна використати харчовий барвник) та все добре розмішати. Фото 4.
Робимо декілька відтінків.
В ємність з розчином занурюємо трубочку, що з однієї сторони покрита марлею і дуємо так, щоб над її поверхнею з’явилася густа піна, що нагадує «хобот слона». Не забуваємо наголошувати дітям, що дути потрібно сильно та від себе, щоб мильний розчин не потрапив до рота.
(Діти з захопленням виконують завдання) (Фото 4).
Вихователь: Які ми молодці! Ми виконали усі завдання! Наша казкова планета засаджена деревами і ми допомогли звірятам (Фото 5).
Земля — це наш спільний дім, який ми маємо поважати й охороняти.Будь - яка рослина чи тварина створена природою, є невід’ємною і необхідною складовою її .
Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо,
Птахи , звірі , гори і ріки -
Нехай він буде таким навіки !
Нехай людина добро приносить ,
Бо світ навколо любові просить .