Поради під час карантину

Як говорити з дитиною про COVID-19, як весело мити руки та правильно відпочивати – поради для батьків під час карантину від МОН та ЮНІСЕФ УКРАЇНА

Для батьків розроблено два гайдлайни “Карантин з користю: ідеї для батьків та дітей” і “Підтримувати й допомагати: поради батькам на час пандемії”,.

Карантин потрібен, щоб люди не захворіли одночасно, не було навантаження на лікарні, щоб убезпечити людей похилого віку. Не варто думати, що діти коронавірусом важко не хворіють, тож можна нехтувати правилами: приміром, приводити малечу разом гратися на дитячі майданчики. Люблячі онуки можуть принести вірус бабусям і дідусям. Головне завдання — знизити швидкість поширення вірусу, тож зараз варто орієнтуватися навіть не на особисту безпеку, а на те, щоб не стати ланцюжком передачі інфекції. Давайте будемо співчутливими одне до одного. Що нижча кількість вірусу, який циркулює в соціумі, то вища якість життя.

Медики нині розглядають версію, що за COVID-19 — до 5 тижнів носійства, а не 2, як вважали раніше. Тож люди можуть не мати зовнішніх симптомів, а передавати коронавірус. Оперативно це виявити нереально. Вже вірус передається в країні, тому те, що знайомий не був за кордоном, ще не свідчить, що він здоровий. Також у 4 з 5 хворих коронавірус проходить у стертій форми, тож вони можуть вважати це звичайною застудою і спокійно контактувати з іншими. Саме тому так важливо не допускати скупчення населення. Помиляються люди, які вважають: якщо в куми вірус минув у легкій формі, як застуда, то з нею можна спілкуватися — і у вас буде не гірше. Те, як протікає хвороба, залежить від багатьох умов, у тому числі саме ваших: стану організму, віку, хронічних хвороб, імунітету.


Як говорити з дітьми про коронавірус

Відтак самоізоляція в домашніх умовах — найкращий вихід. Нині, коли транспортний рух обмежено, питання, чи везти дитину в Карпати, певно, відпадає. Але в будь-якому разі в дорозі ви більше ризикуєте, ніж принесе користі гірське повітря. Щодо лісу чи парку, там корисно гуляти, це підвищує імунітет. Краще це робити в час, коли небагато відвідувачів. Адже механізм передачі COVID-19 більше контактний (через шкіру), ніж повітряно-крапельний, тобто на свіжому повітрі, у віддалені від людей незначна небезпека інфікуватися. Можна зараз привчити малечу до ранкової прогулянки, коли ще більшість людей вдома.

Чим зайнятися з дітьми

Традиційний день народження із запрошенням друзів нині влаштовувати дитині не можна. Можна вигадати чимало приємних сюрпризів та розваг удома, з родиною, а ще одне свято пообіцяти після завершення карантину. У крайньому разі запросити двох-трьох друзів до парку і влаштувати там саморобний квест. Приміром, шукати та фотографувати задані об’єкти. (Тільки не треба завдань, де потрібно до чогось торкатися чи брати в руки).


Карантин із користю: нові безкоштовні освітні можливості, які відкрили для всіх

Тим часом, психотерапевти та психологи в соцмережах радять, чим зайняти дітей та як провести карантин з максимальним душевним комфортом. Приміром, Світлана Ройз пропонує «карантинне дитинознавство»: мультфільми та серіали, 59 ігор та ідей для дітей 3–8 років, добірку книжок, способи створити одне одному радісний настрій та загальні поради. Зокрема, «Колись уже багато років тому я навчалася на курсі травматерапії. Я тоді дивувалася тому, як наполегливо викладачі (з Німеччини та Швейцарії) пропонували нам на початку сесій практику: «Займатися радістю». Мінімум півгодини ми згадували, придумували те, що викликає в нас відчуття радості. Це потрібно для того, щоб створити всередині фон, який допомагає витримувати напругу. Те, що залишає нас у контакті з життям. Радість — те, що зараз можна пробувати протиставити тривозі. Як би не було складно — нам важливо не втрачати відчуття смаку життя. Це буде нашим «імунітетом». Я вже писала про те, що фраза — «Я вибираю Життя» — не просто фраза. Це наш вибір».

«Карантинний» розклад дня — у тренді

Також у батьківських групахперепощують карантинний розклад дняДжессіки МакХол. Ця мама, фотограф за професією, а не педагог чи психолог, просто структурувала день, щоб у батьків на віддаленій роботі чи у відпустці та в дітей не було почуття нескінченного часу, заповненого хаотичним клопотом та стихійними іграми. Розклад дня нині дійсно допомагає. Утім, у кожній країні є свої нюанси. Тож «Освіторія» попросила створити свій варіант базового плану психолога Юлію Борисову.

Поради батькам :”Безпека під час карантину”

Методична скринька : розвиток ключових компонентностей дошкільнят

Як доглядати за іграшками під час карантину

Літній відпочинок дітей

Методичний кабінет є «мозковим центром» дошкільного закладу та акумулює кращий досвід колективу.

Вихователь-методист ЗДО № 156 організовує методичну роботу з педагогами, вирішуючи основні напрями діяльності колективу, серед яких обов’язковим є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я вихованців, забезпечення розвивального середовища і створення оптимальних умов для особистісно орієнтованого навчання та розвитку творчої особистості дитини.
У методичному кабінеті зібрано фахову літературу, педагогічні періодичні видання, творчі напрацювання педагогів, кращі зразки конспектів занять, свят, розваг, постійно організовується виставка новинок методичної літератури.

/Files/images/pedagog/DSCN5812.jpg

Методична робота в дошкільному закладі ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.

Методична робота спрямована на:

  • вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
  • стимулювання творчого потенціалу;
  • підвищення педагогічної культури вихователів;
  • вдосконалення педагогічної майстерності;
  • розвиток спеціальних умінь та навичок;
  • формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Методична робота базується на таких принципах:

  • гуманізм, демократизм;
  • педагогічна співпраця з вихователем;
  • робота в режимі довіри, доброзичливості;
  • творча атмосфера, стимулювання творчої активності;
  • допоміжно-регульований контроль;
  • надання вихователеві права вибору;
  • системність методичних заходів;
  • щоденна допомога;
  • випереджальний характер методичної роботи.

Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:

Колективні:

  • інструктивно-методичні наради;
  • педагогічні ради;
  • педагогічні читання;
  • теоретичні семінари;
  • семінари-практикуми;
  • колективні перегляди освітнього процесу.

Групові:

  • методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
  • робота творчих груп;
  • консультації.

Індивідуальні:

  • наставництво;
  • самоосвіта;
  • взаємовідвідування;
  • робота над проблемними питаннями;
  • атестація.

/Files/images/pedagog/DSCN5816.jpg