Вечірні посиденьки для батьків «Країна Еколандія»
Мета: довести до відома батьків нагальність виховання у дітей екологічної культури; розширювати і поглиблювати знання з проблеми; обговорити проблему формування екологічної культури; заохочувати батьків до збереження та примноження краси рідного краю; сприяти підвищенню ролі сім'ї у вихованні любові та шанобливого ставлення до природи.
Хід заходу
Шановні батьки! Я рада вас вітати у нашому закладі. Щоб налаштуватися на довірливе, відкрите спілкування, я пропоную вам стати у коло і щось побажати один одному за допомогою вправи «Клубочок».
Екологічне виховання є одним з найважливіших завдань сьогодення та майбутнього. Останні декілька років все частіше ми чуємо такі словосполучення, як «екологічна криза», «екологічна катастрофа». Люди так марнотратно використовують природу, що вже практично не залишилося екологічно чистих куточків на нашій планеті.
Екологія – це вчення про дім для всіx: і людей, і тварин, і рослин. Наш дім – це наша планета Земля.
Вправа «Добери слова». До слово екологія, потрібно до кожної літери дібрати слова, які розкривають, пояснюють зміст данного слова.
Природу Землі не можна розглядати окремо від людського суспільства. Людина і природа - це єдина функціональна система «природа-суспільство». Оптимальні взаємовідносини в середині цієї системи можливі лише при свідомому керуванні природним середовищем і співвідношенням стану природи, який існує в даний момент, з тим, яким хоче бачити цю природу суспільство в майбутньому. Без передбачення можливих наслідків в зміні природи, їх прогнозування сьогодні вже обійтись неможливо. Тому, знання про систему «природа-суспільство» - це основна форма екологічної свідомості.
Вправа «Хитрі запитання»
- Чи схожі рослини на людей? (Так, адже вони живі, дихають. Їх гілки схожі на людські руки, а стовбури (стеблинки) на ноги. Вони рухаються, шелестять листочками)
- Чи є у рослин носи? Чи можуть вони дихати? (Ні, носів немає, але вони, як і ми , дихають. У цьому їм допомагає листя. У кожному листку є невеликі отвори для поглинання, повітря)
- Чи є у рослин роти? Як вони їдять? (Ні. Рослини отримують необхідне живлення за допомогою коріння)
- Чи є у рослин очі? Чи можуть вони бачити? (Ні, немає, а отже й бачити вони не можуть)
- Навіщо потрібні рослини? (рослини виробляють кисень, є джерелом палива й будівельних матеріалів, їх використовують у промисловості, вони дають нам папір, їжу, виготовляють тканину тощо)
Дошкільний вік є унікальним періодом у всебічному розвитку і становленні особистості дитини. За допомогою природного середовища дорослі мають можливість всебічно розвивати дитину: розширювати її кругозір, показуючи взаємозв’язок в природі, залучаючи дітей до спільної діяльності, даючи посильні доручення, спонукаючи дитину до співчуття, співпереживання, виxовання бажання допомагати справою.
Вправа «Мікрофон»
А тепер я пропоную вам подумати і продовжити висловлювання: «Моя дитина буде дбайливо ставитися до природи і дбати про навколишній світ,, якщо я …» . (Кожен з батьків дає свою відповідь, щоб вони зробили, щоб їх дитина дбайливо ставилася до природи.
Природа має унікальні можливості для розвитку і виховання кожної дитини. На природі ви не тільки можете відпочити і прекрасно провести час, а також і поспілкуватися зі своєю дитиною, поспостерігати за метеликом, жуком, помилуватися красотами рідної природи, вдихнути ковток чистого і свіжого повітря, підзарядитися позитивними емоціями і навіть поспівати українські народні пісні.
Вправа «Відгадайте квітку, яка оспівана у пісні та впишіть її назву»
1. насіяла мати У своїм світанковім краю
Та й навчила веснянки співати Про квітучу надію свою.
2.Червону не шукай вечорами Ти у мене єдина, тільки ти, повір!
Бо твоя врода – то є чистая вода, То є бистрая вода з синіх гір.
3. червонi – юначе безсоння, кохання першого прощальний знак.
Квітнуть, зорiють, як раннi надiї, і цвiт нев’янучий горить у нас.
4.Заснули біля хати, Їх місяць вийшов колихати. І тільки мати не засне,
Мати не засне – жде вона мене.
5.А прийде весна, забуяє все, Усміхнеться сонце – манія, Ми підемо удвох
В цей казковий сад, Де чарує нас !
6.Ніжно цвіте в Карпатах хрещатий, Вітер повіяв, дощ полива.
7.Сині, сині Понесу до Наталки, Понесу я коханій дівчині.
Відповіді: чорнобривці, рута, мак, мальва, троянда, конвалія, барвінок, фіалка.
Шановні батьки! Я хочу щиро вам подякувати за сьогоднішню зустріч, за довірливе спілкування. По черзі підійдіть і візьміть промінчик , озвучте, що вам дала ця зустріч, що нового ви дізналися, взяли для себе, і якщо ваші сподівання здійснилися, викладіть промінчики до сонечка.