Поради під час карантину
Як говорити з дитиною про COVID-19, як весело мити руки та правильно відпочивати – поради для батьків під час карантину від МОН та ЮНІСЕФ УКРАЇНА
Для батьків розроблено два гайдлайни “Карантин з користю: ідеї для батьків та дітей” і “Підтримувати й допомагати: поради батькам на час пандемії”,.
Медики нині розглядають версію, що за COVID-19 — до 5 тижнів носійства, а не 2, як вважали раніше. Тож люди можуть не мати зовнішніх симптомів, а передавати коронавірус. Оперативно це виявити нереально. Вже вірус передається в країні, тому те, що знайомий не був за кордоном, ще не свідчить, що він здоровий. Також у 4 з 5 хворих коронавірус проходить у стертій форми, тож вони можуть вважати це звичайною застудою і спокійно контактувати з іншими. Саме тому так важливо не допускати скупчення населення. Помиляються люди, які вважають: якщо в куми вірус минув у легкій формі, як застуда, то з нею можна спілкуватися — і у вас буде не гірше. Те, як протікає хвороба, залежить від багатьох умов, у тому числі саме ваших: стану організму, віку, хронічних хвороб, імунітету.
Як говорити з дітьми про коронавірус
Відтак самоізоляція в домашніх умовах — найкращий вихід. Нині, коли транспортний рух обмежено, питання, чи везти дитину в Карпати, певно, відпадає. Але в будь-якому разі в дорозі ви більше ризикуєте, ніж принесе користі гірське повітря. Щодо лісу чи парку, там корисно гуляти, це підвищує імунітет. Краще це робити в час, коли небагато відвідувачів. Адже механізм передачі COVID-19 більше контактний (через шкіру), ніж повітряно-крапельний, тобто на свіжому повітрі, у віддалені від людей незначна небезпека інфікуватися. Можна зараз привчити малечу до ранкової прогулянки, коли ще більшість людей вдома.
Чим зайнятися з дітьми
Традиційний день народження із запрошенням друзів нині влаштовувати дитині не можна. Можна вигадати чимало приємних сюрпризів та розваг удома, з родиною, а ще одне свято пообіцяти після завершення карантину. У крайньому разі запросити двох-трьох друзів до парку і влаштувати там саморобний квест. Приміром, шукати та фотографувати задані об’єкти. (Тільки не треба завдань, де потрібно до чогось торкатися чи брати в руки).
Карантин із користю: нові безкоштовні освітні можливості, які відкрили для всіх
Тим часом, психотерапевти та психологи в соцмережах радять, чим зайняти дітей та як провести карантин з максимальним душевним комфортом. Приміром, Світлана Ройз пропонує «карантинне дитинознавство»: мультфільми та серіали, 59 ігор та ідей для дітей 3–8 років, добірку книжок, способи створити одне одному радісний настрій та загальні поради. Зокрема, «Колись уже багато років тому я навчалася на курсі травматерапії. Я тоді дивувалася тому, як наполегливо викладачі (з Німеччини та Швейцарії) пропонували нам на початку сесій практику: «Займатися радістю». Мінімум півгодини ми згадували, придумували те, що викликає в нас відчуття радості. Це потрібно для того, щоб створити всередині фон, який допомагає витримувати напругу. Те, що залишає нас у контакті з життям. Радість — те, що зараз можна пробувати протиставити тривозі. Як би не було складно — нам важливо не втрачати відчуття смаку життя. Це буде нашим «імунітетом». Я вже писала про те, що фраза — «Я вибираю Життя» — не просто фраза. Це наш вибір».
«Карантинний» розклад дня — у тренді
Також у батьківських групахперепощують карантинний розклад дняДжессіки МакХол. Ця мама, фотограф за професією, а не педагог чи психолог, просто структурувала день, щоб у батьків на віддаленій роботі чи у відпустці та в дітей не було почуття нескінченного часу, заповненого хаотичним клопотом та стихійними іграми. Розклад дня нині дійсно допомагає. Утім, у кожній країні є свої нюанси. Тож «Освіторія» попросила створити свій варіант базового плану психолога Юлію Борисову.
Поради батькам :”Безпека під час карантину”
Методична скринька : розвиток ключових компонентностей дошкільнят
Як доглядати за іграшками під час карантину
Методичний кабінет є «мозковим центром» дошкільного закладу та акумулює кращий досвід колективу.
Вихователь-методист ЗДО № 156 організовує методичну роботу з педагогами, вирішуючи основні напрями діяльності колективу, серед яких обов’язковим є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я вихованців, забезпечення розвивального середовища і створення оптимальних умов для особистісно орієнтованого навчання та розвитку творчої особистості дитини.
У методичному кабінеті зібрано фахову літературу, педагогічні періодичні видання, творчі напрацювання педагогів, кращі зразки конспектів занять, свят, розваг, постійно організовується виставка новинок методичної літератури.
Методична робота в дошкільному закладі ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.
Методична робота спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу;
- підвищення педагогічної культури вихователів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Методична робота базується на таких принципах:
- гуманізм, демократизм;
- педагогічна співпраця з вихователем;
- робота в режимі довіри, доброзичливості;
- творча атмосфера, стимулювання творчої активності;
- допоміжно-регульований контроль;
- надання вихователеві права вибору;
- системність методичних заходів;
- щоденна допомога;
- випереджальний характер методичної роботи.
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу.
Групові:
- методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
- робота творчих груп;
- консультації.
Індивідуальні:
- наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація.